Om story of andersen

Eventyret er overalt – du skal blot have øje for det. Du kan finde det i en snurretop, hos en ælling, eller i dit eget liv. Du kan finde det i alt hvad du ser og i alt hvad der findes under overfladen.

Hos story of Andersen er alle vores produkter inspireret af H.C. Andersens eventyr og papirklip. Ligesom hans eventyr er plakaterne ikke kun til for at være en fornøjelse for øjet. Andersen plakater har et dybere og mere betydningsfuldt budskab, som udfordrer vores mentalitet og syn på vores medmennesker. På overfladen får man et eksklusivt og moderne udtryk, men går man i dybden så gemmer der sig en historie og nogle tankevækkende budskaber – på samme måde som vi kender det fra hans eventyr.

Det var H.C. Andersens ønske, at eventyrene ikke kun blev læst for børn, men også anerkendt og forstået af et voksent publikum. Kendetegnende for Andersens værker er mangfoldigheden som har gjort hans eventyr til folkets eventyr. Dette gælder ikke kun i Danmark, men i hele verden. Særligt Asien sætter pris på eventyrenes pointer, moraler og filosofier. I Kina kaldes Andersen sågar for Au Tusheng, som betyder: ”den vise discipel”.

Fra 1835 til hans død i 1875 udgav Hans Christian Andersen 156 eventyrlige historier. Vi hos Story of Andersen genfortolker og hylder nogle af hans mest anderkendte værker.